Dag 1 in China - Reisverslag uit Peking, China van Rick Oosterhout - WaarBenJij.nu Dag 1 in China - Reisverslag uit Peking, China van Rick Oosterhout - WaarBenJij.nu

Dag 1 in China

Door: Rickert

Blijf op de hoogte en volg Rick

15 Juli 2014 | China, Peking

Nihao allemaal!!

Excuus voor de late update, maar ik heb echt een hele drukke week gehad..

Waar zal ik beginnen.. De vlucht!
De vlucht is goed gegaan, duurde wel erg lang. Mijn vlucht naar kopenhagen was maar 2 uurtjes maar de vlucht naar Beijing was bijna 9 uur!! Het is heel raar als je snachts naar China vliegt, want je vliegt met de zon mee. Dus wanneer na het avondeten de lampen in het vliegtuig uitgingen, en de luikjes naar beneden gingen, bleef het eigenlijk heel de tijd licht buiten. Ik heb hierdoor ook geen minuut geslapen, maarja in china gelijk de benodigde hoeveelheid cafeinne naar binnen gegoten en de jetlag was verdwenen!! Mijn vlucht ging over Rusland en Mongolie. Mongolie was erg mooi om te zien, eigenlijk alleen maar ruig landschap. Dat land is zeker toegevoegd aan mijn lijstje!!

Mijn eerste dag in de volksrepubliek China!

Wanneer je aankomt op het vliegveld in beijing, weet je niet wat je ziet. Schiphol lijkt ineens op eindhoven airport!! De omvang van dit vliegveld is niet in woorden te beschrijven, zo groot! Wanneer je uit het vliegtuig stapt moet je eerst een heel teringend lopen (daar begint het dus al..) voordat je bij de customs aankomt. Daar komen alle internationale vluchten op uit, dus je kan je voorstellen hoe druk het daar is. Je moet dan een geel papiertje invullen, waarop je beschrijft wie je bent en wat je komt doen, waar je verblijft etc.etc. Dan sluit je aan in de rij die ondertussen meerdere meters lang is en wacht je tot je aan de beurt komt. Daarna gaat het eigenlijk best snel, ze controleren je paspoort, checken je foto en je visa en zetten een stempel in je paspoort. Dan kun je doorlopen, het land China in!
Je moet dan op een trein stappen die je naar je bagageband brengt (beschrijft nog eens hoe groot het is..). Wanneer je daar aankomt moet je weer zon 2/3km lopen door een of andere grote hal, en dan kom je (eindelijk) bij je bagage aan. Dus wanneer je daar aankomt, kun je in het chinees je band gaan zoeken, en je koffer pakken. Ik vond trouwens de engelse taal op het vliegveld erg minimaal. Ik heb heel de tijd een logo met een koffertje gevolg, en toen kwam ik er eindelijk.
Nadat je je koffers hebt, kun je doorlopen naar de security check. Hier moet je je koffer door een security scan doen en wordt er nog een laatste bodyscan gedaan. En toen zag ik eindelijk het woordje EXIT staan! Die richting op dus, weg hier! Ik ging door een gang en daar stond Borui eindelijk!! Na het nodig geklep en geklef zijn we gelijk een starbucks in gedoken om de jetlag weg te zuipen, en toen de trein opgezocht naar de grote stad.

Beijing.

Nadat we in Beijing aangekomen waren zijn we eigenlijk gelijk naar het hotel gegaan om de bagage te droppen. Ik had al een hotel geregeld vanuit Nederland, dus dat was allemaal geregeld, dacht ik... Toen we aankwamen bij het hotel, bleek het dat we niet bij elkaar op de kamer mochten slapen. We moesten 2 aparte kamers boeken. Dit was omdat heel veel hotels hier bij het zien van een buitenlander en een chinese gelijk aan protitutie denken. Ik ben nog geen dag hier en ik wordt gelijk als pimp aangezien!! Nouja, dat hotel ging dus echt niet door, en de tweede en derde ook niet. Na lang zoeken hadden we eindelijk een hotel gevonden waar we op een kamer mochten blijven, maar hier moesten we dan wel extra voor betalen..nja ok, hotels kosten toch niks hier. We hadden eindelijk een plek om te slapen!

Hierna hebben we een restaurant opgezocht en hebben we heerlijk gegeten. Het was een bbq restaurant, waar je je eigen bbq in de tafel hebt en gewoon vlees besteld wat je erop wilt doen. Kosten: 17 euro voor 2 personen, inclusief drinken.

Na het eten nog even in een lokaal parkje rondgehangen en het thuisfront even ingeligt dat alles goed was. In dat park heb ik ook mijn eerste ervaring met de yoga oma's op straat gehad, was erg leuk om te zien.

Hierna lekker slapen, dag 1 voobij:)
(Dit reisverlag gaat volgens mij echt vet lang worden :D )

Staar en aankijkgehalte: 4/10

  • 05 Augustus 2014 - 11:59

    Martijn:

    Hoi Rick,

    Gaaf om dit herkenbare verslag te lezen, alleen het hotel probleem heb ik nooit gehad mijn vriendin had dan ook wel de hotels geregeld en vaak buiten de steden vroegen ze niet eens naar mijn paspoort.
    Veel plezier nog in het interessante China

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Peking

China 2014

Rondreis door China

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2014

Dag 5 in China

18 Juli 2014

Dag 4 in china

17 Juli 2014

Dag 3 in China

16 Juli 2014

Dag 2 in China

15 Juli 2014

Dag 1 in China
Rick

Actief sinds 22 Aug. 2013
Verslag gelezen: 114
Totaal aantal bezoekers 4109

Voorgaande reizen:

05 Juni 2015 - 17 Augustus 2015

China + Thailand 2015

14 Juli 2014 - 15 Augustus 2014

China 2014

Landen bezocht: