Dag 5 in China - Reisverslag uit Peking, China van Rick Oosterhout - WaarBenJij.nu Dag 5 in China - Reisverslag uit Peking, China van Rick Oosterhout - WaarBenJij.nu

Dag 5 in China

Door: Rickert

Blijf op de hoogte en volg Rick

19 Juli 2014 | China, Peking

Dag 5

The day!!! Op deze dag zijn we naar The Great Wall of China gegaan. Toen we aankwamen bij de bus terminal station, waar alle bussen naar de muur vertrekken aankwamen was het al erg druk. We hadden weinig zin om in de rij te staan, dus maar een taxi gereserveerd die ons voor 300 yuan heen en terug zou brengen, dat is zo'n 32 euro voor 2 man, voor 160 km!! Niks dus!
De muur zelf is adembenemend om te zien, zo ontzettend groot, zo mooi hoe hij tussen de bergen doorslingerd, echt een zeer mooi stuk cultuur. Ik denk alleen dat ik wel een keer terug ga in de herfst of lente, het is dan iets minder druk, en je kan dan ook langere stukken over de muur lopen. Dit was nu niet mogelijk vanwege de hitte.
Nadat we terugkwamen in beijing zijn we nog naar het olympisch stadion geweest. Ook dit is weer zo ontzettend groot, je moet eerdt een plein van een kilometer lang overlopen totdat je er bent. Wanneer we in nederland een kilometer overhebben, wordt er gelijk een flatcomplex neer gepleurt, hier leggen ze een immens groot plein neer, schitterend!

Ook waren we nog gaan kijken in het olympisch zwembad, maar dit was gedeeltelijk under comstuction. Wat wel heel mooi was om te zien waren de muren die op een heel groot stuk vel bubbelplastic lijken.

Hierna zijn we naar een onbeperkt eten bbq restaurant gegaan, schuiven met dat voeier denk!!! Ongelimiteerd zuupen en vreten, koste ons 14 euro voor 2 personen.

Einde dag 5

• 21 Juli 2014 - 19:02

Ria Slootman:

Lieve Rick en Borui,

Heerlijk te zien hoe jullie genieten. Ik kreeg van mamma leuke foto's te zien. Geniet er goed van samen. Knuffel van Herman en Ria xx