Visum aanvraag - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Rick Oosterhout - WaarBenJij.nu Visum aanvraag - Reisverslag uit Tilburg, Nederland van Rick Oosterhout - WaarBenJij.nu

Visum aanvraag

Door: Rvoosterhout

Blijf op de hoogte en volg Rick

01 April 2015 | Nederland, Tilburg

Hoi allemaal,

Ik ben weer begonnen met de voorbereidingen voor China. Helaas is het deze keer iets lastiger om naar China te gaan dan vorig jaar. Dit komt omdat ik dit keer 2.5 maand wil blijven en China normaal op een toeristenvisum met een enkele inreis maar maximaal 30 dagen verblijfsduur geeft. Omdat ik langer dan 30 dagen (72!) dagen wil blijven, moesten we dus op zoek naar een andere mogelijkheid.
Ik kon natuurlijk gewoon proberen of ze een uitzondering zouden maken, dus gewoon een single-entry toeristenvisum aanvragen en 'hopen' dat ik 90 dagen zal krijgen. Jammer genoeg is de kans hierop minder dan 0.1 procent, dus ik ga hier niet mijn moeite en vooral mijn geld in steken. De andere manier zou dus zijn een multiple-entry visum. Dit is een visum waarmee je 2 of meerdere keren het land in mag reizen, waarbij je bij iedere inreis 2 maanden krijgt. Helaas zou dit dan wel betekenen dat ik China uit moet. Wat de meeste reizigers doen in dit geval is een paar uur naar Hong Kong. Omdat dit in principe geen China is, ben je officieel het land uit. Het enige nadeel voor mij is dat ik op dat moment in het noorden van China zit (Dalian) en dus helemaal naar het zuiden zou moeten reizen, wat ook weer een behoorlijke duit zou kosten.
Dus toen kwam Borui met het idee, waarom gaan we niet een weekje naar Zuid-Korea? Dan ben je het land uit, het is bij Dalian in de buurt (zelfde als Duitsland voor ons) en heb je ook nog wat van een ander Aziatisch land gezien?



Fuck yeah...


Dus Zuid-Korea it is!! Nu ben ik dus alles aan het voorbereiden voor een multiple entry visum voor 6(!) maanden. Het visumformulier, Tickets naar Beijing, Tickets naar Seoul en terug naar China, tickets terug naar Amsterdam vanaf Beijing, uitnodigingbrieven, hotelbevestigingen en ga zo maar door..
Ik heb er wel meer vertrouwen in dat deze manier gaat lukken, en ik daadwerkelijk 72 dagen in China kan verblijven. Overigens de reden dat we zo lang willen gaan is omdat we sinds een paar maanden een geregistreerd partnerschap aangegaan zijn, en die ouders me nu graag wat langer zouden willen zien. Ook omdat Borui haar ouders graag wat langer wil zien, omdat die telkens haar ouders een jaar moet missen.

Dus... Hier zijn we nu. Het is nu alles voorbereiden, zo snel mogelijk wegsturen en hopen op het beste!!

Ik houd jullie op de hoogte,

Gr,

Rick

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rick

Actief sinds 22 Aug. 2013
Verslag gelezen: 225
Totaal aantal bezoekers 4139

Voorgaande reizen:

05 Juni 2015 - 17 Augustus 2015

China + Thailand 2015

14 Juli 2014 - 15 Augustus 2014

China 2014

Landen bezocht: