We zijn er !! - Reisverslag uit Dalian, China van Rick Oosterhout - WaarBenJij.nu We zijn er !! - Reisverslag uit Dalian, China van Rick Oosterhout - WaarBenJij.nu

We zijn er !!

Door: Rick van Oosterhout

Blijf op de hoogte en volg Rick

08 Juni 2015 | China, Dalian

Hallo allemaal,

We zijn succesvol in China aangekomen!! Na een reis van bijna 24 uur!! De vlucht was echt super relaxed. We vlogen eerst van Schiphol naar Frankfurt, daar was geen reet aan. Maar de vlucht van Frankfurt naar Beijing was echt super gaaf! We vlogen in een Airbus A380-800. Het grootste passagiersvliegtuig wat wereldwijd ingezet wordt. Dit vliegtuig heeft 2 verdiepingen en heeft plaats aan 800 man!! Wij zaten op de bovenste verdieping, helemaal achteraan. Hier hadden we voor gekozen, omdat je hier een stoelopstelling hebt in 2-3-2, dus konden we mooi naast elkaar zitten, zonder ons zorgen te hoeven maken over een 3e persoon. De vlucht was echt heel comfortabel met heerlijke stoelen. Ook hadden we genoeg opbergruimte en genoeg beenruimtje om de beentjes heerlijk te kunnen strekken. Ook was iedere stoel uitgerust met een tablet in de rugleuning waarop een hele bibliotheek van de nieuwste films te vinden was. Ook kon je met camera's die buiten het vliegtuig hingen, de vlucht van buitenaf bekijken, erg gaaf!
Ook zijn de airbussen van Lufthansa als eerste vliegtuigen uitgerust met WIFI!! Dus de theorie van de 'flightmode' is nu dus ook ontkracht! Helaas moet je wel betalen voor internet en ik had geen zin om mijn creditcard hiervoor te gebruiken. We hebben het met alle films ook niet echt gemist moet ik zeggen.

Toen we aankwamen in Beijing na een vlucht van bijna 9 uur, zijn we door de douane gegaan. Borui kon uiteraard zo doorlopen door het Chinese citizens poortje en ik moet door het foreigners poortje heen. Hier wordt je visum heel streng gecontroleerd en nadat je de stempel hebt gekregen mag je eindelijk China in!! Daarna pak je een trein naar je bagageband en zoek je je bagage op. Toen we onze bagage hadden gevonden, liepen we door nog een douane heen en toen naar onze vertrekhal. Dit omdat we nog een aansluitende vlucht hadden naar Dalian, de stad waar Borui woont. Deze vlucht vertrok 7 uur later, we moesten dus wel even wachten. Helaas werd de vlucht ook nog eens met 45 minuten vertraagd i.v.m. hevig onweer. Toen we in Dalian aankwamen stonden de ouders van Borui dus al een tijdje te wachten! Na het nodig gekus en geknuffel zijn we lekker gaan eten in een Koreaans barbecue restaurant. Hierna lekker naar huis gegaan en vroeg naar bed gegaan. Ik had bijna 30 uur niet geslapen, dus ik was echt zo weg.

De volgende dag zijn we bij een middelbare school gaan kijken, want ze hebben hier op dit moment de landelijk examens (gaokao) Nou dat pakken ze hier wel anders aan dan in Nederland. De hele straat was afgezet met linten, politie en ME zodat er niemand bij de school kon komen. Nadat we alle studenten na hun examen naar buiten hadden zien komen, hadden we afgesproken met een docenten van Borui haar middelbare school. Hier hebben we mee geluncht bij de Pizzahut. Daarna zijn we weer lekker naar huis gegaan en hebben we heerlijk avond eten gegeten gekookt door de moeder van Borui!

Vandaag heeft Borui haar nagels ergens bij een of andere salon laten doen en ik heb lekker uitgeslapen. Ik heb toen rond 12 uur een taxi geregeld en ben Borui gaan opzoeken. We zijn toen naar een ICBC bank gegaan, om een nieuwe rekening te openen. Mijn Nederlandse ICBC bankpas werkt niet meer, vandaar.

Nu zit ik dit verslag te typen en ben ik erg benieuwd wat deze 70 dagen me gaan brengen!

Groetjes,

Rick en Borui

ps.

I.v.m. het SARS virus in Zuid-Korea gaan we daar niet meer naar toe. We gaan in plaats daar van naar Thailand!!!!!=

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Rick

Actief sinds 22 Aug. 2013
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 4144

Voorgaande reizen:

05 Juni 2015 - 17 Augustus 2015

China + Thailand 2015

14 Juli 2014 - 15 Augustus 2014

China 2014

Landen bezocht: