Dag 2 in China - Reisverslag uit Peking, China van Rick Oosterhout - WaarBenJij.nu Dag 2 in China - Reisverslag uit Peking, China van Rick Oosterhout - WaarBenJij.nu

Dag 2 in China

Door: Rickert

Blijf op de hoogte en volg Rick

16 Juli 2014 | China, Peking

Dag 2

Na een erg onrustige nacht (vanwege het harde matras!!hehe) zijn we vandaag naar het beroemde tian'anmen square gegaan. Toen we hier aankwamen zag ik gelijk de drukte en de hoeveelheid mensen die de toeristische plekken hebben. Dat is echt niet normaal! Nadat we uit de metro waren gestapt moest Borui naar de wc, nou wij dus een public toilet opgezocht en ik bleef even wachten buiten het toilet. Mijn eerste keer alleen tussen duizenden Chinezen. Op dat moment kreeg ik te maken hoe het is om als blanke buitenlander in China te zijn. Iedereen keek me ineens aan en een schoolklasje had erg veel belangstelling voor me. Toen had ik mijn eerste fotomoment. Er kwam een klein jongentje naar me toe die vroeg: neng gen wo zhao zhang xiang ma? Nou daar verstond ik dus geen kut van, dus ik vroeg, photo? Yes!! Nou daar ging het, leerling 1, 2, 3 en vele anderen trokken een sprintje naar me toe om met me op de foto te gaan, helemaal fantastisch vonden ze het, ik ook trouwens he!! Toen kwam er een meisje naar me toe, die vroeg of ik mijn handtekening op haar arm wilde zetten. Ik dacht echt, nou dit gaat een hele leuke vakantie worden!! Na de photoshoot kwam Borui weer naar buiten en gingen we in de rij staan om het plein op te gaan. Die chinezen die hebben gewoon geen persoonlijke ruimte!!!! Die staan echt zoo ontzettend dicht op elkaar, niet normaal! Overal trouwens, de wachtrijen, metro, trappen, sightseeings, overal! En de chinese oma's zijn het ergste. Catterpillars zijn er niks bij. Die oma's bludozeren gewoon overal doorheen! Het plein zelf is niet zeer bijzonder vind ik, het is vooral erg groot en je kan er een mooie foto met het grote schilderij van Mao mee maken. Hierna zijn we de verboden stad ingegaan, die voor zo'n 7 euro plots niet zo verboden meer is haha. Hierbinnen is het erg mooi om te zien, erg veel cultuur en heel veel te zien. Hier hebben we een hele tijd rondegelopen en ook nog de tuin bezocht. Die was erg mooi, vooral heel groot. Hier ook weer een fotomomentje gehad. Ik heb die dag ook nog in een tuctuc gezeten, wat erg leuk was, wel spannend, want het verkeer is hier echt niet normaal druk!!

Hierna zijn we naar wangfujing gegaan. Dit is de toeristische snackstraat van China. Je vindt hier heel veel streetfood stalletjes, waar ze de gekste dingen verkopen. We hebben hier een lekker terasje gepakt, waar ik mn eerste biertje in china op heb, het was al een grote fles 500ml, maar ook nog eens 10% dus hij hakte er aardig in.

Het weer die dag was erg warm, zo'n 37 graden. Maar het raarste vondt ik wel de luchtvervuiling. Ik heb er weinig last van, maar het is heel raar. Het is zonnig, maar je ziet geen brandende zon.

Daarna nog wat rond gelopen, een koffie gedronken bij de mac, en toen weer lekker naar huis gegaan. Die avond hebben we ook nog een flinke storm gehad, waarbij we tot onze enkels in het water naar huis liepen, gevaltje nat tot op je bilnaad!!

Staar/aankijk/kwijlgehalte: 10/10

Einde van dag 2 :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Peking

China 2014

Rondreis door China

Recente Reisverslagen:

19 Juli 2014

Dag 5 in China

18 Juli 2014

Dag 4 in china

17 Juli 2014

Dag 3 in China

16 Juli 2014

Dag 2 in China

15 Juli 2014

Dag 1 in China
Rick

Actief sinds 22 Aug. 2013
Verslag gelezen: 92
Totaal aantal bezoekers 4156

Voorgaande reizen:

05 Juni 2015 - 17 Augustus 2015

China + Thailand 2015

14 Juli 2014 - 15 Augustus 2014

China 2014

Landen bezocht: